Cieľom štúdie IEA PIRLS je monitorovanie
úrovne čitateľskej gramotnosti žiakov 4. ročníka základných škôl.
Žiaci v tomto období už zvládajú techniku čítania a začínajú využívať
čítanie na svoje ďalšie vzdelávanie. Popri monitorovaní žiackych
výkonov v čitateľskej gramotnosti štúdia PIRLS venuje značnú pozornosť
aj čitateľským návykom a postojom žiakov a aj podmienkam ich domáceho
a školského prostredia. Na zozbieranie týchto údajov slúžia 4
druhy dotazníkov: dotazník pre žiaka, dotazník pre rodičov, dotazník
pre učiteľa a dotazník pre školu (určený riaditeľovi školy). Štúdia
IEA PIRLS sa uskutočňuje v 5 ročných cykloch a Slovenská republika
sa jej zúčastňuje od roku 2001.
Hlavné testovanie medzinárodnej štúdie PIRLS 2016 sa uskutočnilo
2. - 13.5. 2016 na 220 základných školách a zapojilo sa doň približne
5 600 žiakov.
Jednou zo základných škôl, zapojených do medzinárodného testovania
PIRLS, bola i naša škola. Testovanie sa uskutočnilo v pondelok
2.5.2016 a zúčastnilo sa jej všetkých 24 žiakov 4.ročníka pod
dozorom pani učiteľky Cséfalvayovej. Riaditeľstvo školy sa chce
poďakovať všetkým rodičom a zákonným zástupcom štvrtákov za ich
ochotu a promptnosť pri vypĺňaní dotazníkov pre rodičov.
Výsledky medzinárodného testovania PIRLS 2016 majú byť uverejnené
v roku 2017.