PIRLS  - čítanie s porozumením (čitateľská gramotnosť žiakov 4. ročníka ZŠ)

 

Cieľom štúdie IEA PIRLS je monitorovanie úrovne čitateľskej gramotnosti žiakov 4. ročníka základných škôl. Žiaci v tomto období už zvládajú techniku čítania a začínajú využívať čítanie na svoje ďalšie vzdelávanie. Popri monitorovaní žiackych výkonov v čitateľskej gramotnosti štúdia PIRLS venuje značnú pozornosť aj čitateľským návykom a postojom žiakov a aj podmienkam ich domáceho a školského prostredia. Na zozbieranie týchto údajov slúžia 4 druhy dotazníkov: dotazník pre žiaka, dotazník pre rodičov, dotazník pre učiteľa a dotazník pre školu (určený riaditeľovi školy). Štúdia IEA PIRLS sa uskutočňuje v 5 ročných cykloch a Slovenská republika sa jej zúčastňuje od roku 2001.
Hlavné testovanie medzinárodnej štúdie PIRLS 2016 sa uskutočnilo  2. - 13.5. 2016 na 220 základných školách a zapojilo sa doň približne 5 600 žiakov.
Jednou zo základných škôl, zapojených do medzinárodného testovania PIRLS, bola i naša škola. Testovanie sa uskutočnilo v pondelok 2.5.2016 a zúčastnilo sa jej všetkých 24 žiakov 4.ročníka pod dozorom pani učiteľky Cséfalvayovej. Riaditeľstvo školy sa chce poďakovať všetkým rodičom a zákonným zástupcom štvrtákov za ich ochotu a promptnosť pri vypĺňaní dotazníkov pre rodičov.
Výsledky medzinárodného testovania PIRLS 2016 majú byť uverejnené v roku 2017.