Úlohy
z literatúry (klikni na link)
Úlohy z gramatiky:
Pokyny o odovzdávaní
vypracovaných úloh budú platiť pri všetkých zadaniach z
literatúry aj z gramatiky rovnako.
Termín na odoslanie:
do konca tohoto týždna !
Učebnica str. 79 -
81 - po Prisudzovací sklad....
Naučiť sa (vlastnými slovami) poučky v zelených rámčekoch
str. 80.
1. Prečítať východiskový
text Umelci alebo vandali na str. 79.
2. Str. 79/1. b), c), d) - ústne.
3. Str. 80/2. a), b) - ústne, c) - písomne.
4. Str. 80/3: písomne - slovesné prísudky podčiarknuť.
5. Str. 80/4. - ústne.
6. Str. 81/ 5. - celé písomne, slovesno-menné prísudky vo
vetách podčiarknuť.
7. Str. 81/6. - písomne - Slovesné prísudky podčiarknuť
jednou súvislou čiarou, slovesno-menné prerušovanou čiarou
(alebo tučným písmom).
8. Str. 81/7. - napíšte svoj názor (aspon 5-6 viet), čo
si o grafitoch a sprejeroch myslíte. V tomto Vašom texte
vyznačte slovesné a slovesno-menné prísudky spôsobom ako
v predchádzajúcej úlohe.
9. Malý pracovný zošit 47/1. (kontrola po nástupe do školy).
!!!
Je potrebné si uvedomiť, že
slovesný prísudok je vyjadrený jedným plnovýznamovým slovesom
( v prípade budúceho času alebo podmieňovacieho spôsobu
aj s použitím slovesa byť + plnovýznamovým slovesom - napr.budem
spievať, budeme sa rozprávať...., bola by som spiavala,
boli by sme sa rozprávali....alebo pomocné sloveso + neurčitok
plnovýznamového slovesa - začnem písať, musím sa učiť...
slovesno- menný prísudok je vyjadrený slovesom byť v príslušnom
tvare a podstatným alebo prídavným menom: Moja mama je lekárkou.
Žiaci 6. roč. sú usilovní.
!!!
Integrovaní len polovicu úloh podľa vlastného výberu. |