8.6.2020

Úlohy do 12.6. 2020

3.6.2020

Úlohy do 7.6.2020

18.5.2020

Vypracované úlohy zadané do 8.5.2020

15.5.2020

Úlohy do 19.5.2020

Podunajské písmenká

6.5.2020

Úlohy do 8.5.2020

24.4.2020

Úlohy do 27.4.2020

Vypracované úlohy do 21.4.2020

17.4.2020

Úlohy do 21.4.2020 (klikni na link)

9.4.2020

Úlohy do 14.4.2020 (klikni na link)

31.3.2020

SJL -6.A -GRAM
Termín: do 3.4.2020

Poriadne si zopakujte učivá o podmete a o prísudku - ústne.

Písomne - Praccovný zošit - str. 46/1., 47/1.,2.,

SJL 6.A - LIT
Termín: do 3.4.2020

Učebnica - Galéria str. 160 - Martin Rázus - vedieť svojimi slovami.
str. 92 hore - on-rozprávanie,
str. 92 95 - prečítať text,
vedieť obsah, hlavnú myšlienku, postavy + charakteristiky postáv,
str. 95 - Čítame..., Pátrame... - vedieť ústne,
str. 96 - Zistili ste - vedieť ústne,
str. 96 - Tvoríme - písomne vytvoriť vlastný príbeh o spoločných zážitkoch so starými rodičmi.

Vypracované zadania z gramatiky aj literatúry do 30.3. si môžete skontrolovať tu...(klikni na link)

25.3.2020

LIT – 6.A – II

Termín: do 27.3.2020

Učebnica:

Str. 161 - Mark Twain - naučiť sa autor / dielo

Str. 85 - 89 - pozorne prečítať text Princ a bedár - vedieť obsah, postavy, hlav. myšlienka

Str. 91 - Zistili ste - vedieť

Str. 90 - Čítame.....3. - písomne

Str. 90 - Pátrame.... - písomne

Ostatné úlohy za textom ústne.

23.3.2020

Úlohy z gramatiky II. (klikni na link)

Vypracované úlohy poslať do 25.3.2020 na e-mail: zuzanab5@gmail.com alebo na messenger: Zuzana Brathová

Úlohy z literatúry (klikni na link)

Úlohy z gramatiky:

Pokyny o odovzdávaní vypracovaných úloh budú platiť pri všetkých zadaniach z literatúry aj z gramatiky rovnako.

Termín na odoslanie: do konca tohoto týždna !

Učebnica str. 79 - 81 - po Prisudzovací sklad....

Naučiť sa (vlastnými slovami) poučky v zelených rámčekoch str. 80.

1. Prečítať východiskový text Umelci alebo vandali na str. 79.
2. Str. 79/1. b), c), d) - ústne.
3. Str. 80/2. a), b) - ústne, c) - písomne.
4. Str. 80/3: písomne - slovesné prísudky podčiarknuť.
5. Str. 80/4. - ústne.
6. Str. 81/ 5. - celé písomne, slovesno-menné prísudky vo vetách podčiarknuť.
7. Str. 81/6. - písomne - Slovesné prísudky podčiarknuť jednou súvislou čiarou, slovesno-menné prerušovanou čiarou (alebo tučným písmom).
8. Str. 81/7. - napíšte svoj názor (aspon 5-6 viet), čo si o grafitoch a sprejeroch myslíte. V tomto Vašom texte vyznačte slovesné a slovesno-menné prísudky spôsobom ako v predchádzajúcej úlohe.
9. Malý pracovný zošit 47/1. (kontrola po nástupe do školy).

!!!
Je potrebné si uvedomiť, že
slovesný prísudok je vyjadrený jedným plnovýznamovým slovesom ( v prípade budúceho času alebo podmieňovacieho spôsobu aj s použitím slovesa byť + plnovýznamovým slovesom - napr.budem spievať, budeme sa rozprávať...., bola by som spiavala, boli by sme sa rozprávali....alebo pomocné sloveso + neurčitok plnovýznamového slovesa - začnem písať, musím sa učiť...
slovesno- menný prísudok je vyjadrený slovesom byť v príslušnom tvare a podstatným alebo prídavným menom: Moja mama je lekárkou. Žiaci 6. roč. sú usilovní.

!!!
Integrovaní len polovicu úloh podľa vlastného výberu.